Showpad gaat voor een versnelde groei in de Verenigde Staten. De Gentse scale-up heeft daarvoor Jason Holmes aangesteld als operationeel directeur. Hij zal het nieuwe kantoor in Chicago leiden, dat zal dienen als het Noord-Amerikaanse hoofdkantoor van het bedrijf. Dat maakt Showpad bekend tijdens haar evenement Showtime 17 in de Ghelamco Arena.

Jason Holmes brengt meer dan 20 ervaring met zich mee die hij onder andere bij Adobe en Oracle opdeed. Recent was hij actief bij Marketo waar hij zich richtte op de interne bedrijfsstrategie en initiatieven om de groei te bevorderen. Met succes want het Amerikaanse bedrijf groeide snel uit tot een rendabele speler. In zijn rol als operationeel directeur bij Showpad zal Jason Holmes verantwoordelijk zijn voor de wereldwijde verkoop van en marketing rond Showpads technologie.

“De kans om mij te vervoegen bij een bedrijf dat zo goed draait, kon ik niet laten liggen”, zegt Jason Holmes. “De combinatie van Showpads snelle succes, leiderschap in de verkoopindustrie en focus op de tech-industrie van Chicago creëren de perfecte basis voor verdere groei. Ik ben dan ook verheugd om het team te leiden in deze volgende uitbreidingsstap.”

Expansie

Want uitbreiden is wat Showpad wil doen. Sinds de oprichting in 2011 is het Gentse bedrijf daar nog niet mee gestopt. Met meer dan 1.000 klanten boekt het softwarebedrijf succes met haar platform dat meer zinvolle en efficiënte interacties tussen verkoopteams en klanten creëert. Tegen het jaareinde verwacht het Showpad naar 30 miljoen euro recurrente omzet te gaan. Binnen 3 à 4 jaar moet dat getal oplopen tot 100 miljoen euro.

“We blijven groeien en zijn verheugd over de unieke mogelijkheden die de technologiemarkt in Chicago te bieden heeft. We hebben nu het juiste leiderschap op de juiste plaats om Showpad naar een volgend niveau te brengen”, zegt Pieterjan Bouten, ceo en medeoprichter van Showpad.

Met hoofdkantoor in Gent en Chicago, en kantoren in San Francisco, Portland en Londen, heeft Showpad meer dan 1.000 bedrijven wereldwijd geholpen om de verkoop te verbeteren, waaronder Johnson & Johnson, Fujifilm, Audi, BASF, Dow Chemical en Kimberly-Clark.