AALST – SpottTM is op het Future TV Advertising Forum uitgeroepen tot Ad-Tech Start-Up of the Year. Het bedrijf uit Aalst krijgt deze titel, omdat het met haar applicatie de video- en televisiereclame doet evolueren.

Het doel van de Ad-Tech Start-Up of the Year-titel, een wereldwijde competitie voor start-ups, is om reclame meer geautomatiseerd, meer gegevensgestuurd, efficiënter en effectiever te maken. En daarbij kwam SpottTM in de spotlights te staan. Naast de prestigieuze titel krijgt SpottTM ook 25.000 euro aan mediawaarde van Mediatel.

“De genomineerden werden gevraagd om aan de juryleden te laten zien hoe hun service of oplossing een duidelijke marktbehoefte inhield, terwijl ze een duidelijke businesscase voor hun oplossing moesten presenteren”, vertelt jurylid Laurence Miall-d’Août. “SpottTM slaagde er met glans in om ons te overtuigen. De onderneming toonde een piekfijne schaalbaarheid aan, wist haar platform goed in waarde uit te drukken en stelde een sterke businesscase voor.”

Groeiende prijzenkast

Tot dusver was 2017 een succesvol jaar voor SpottTM. De Aalstse onderneming won eerder al de Rising Star Award van Deloitte, alsook de DataNews Start-Up of the Year Award.

SpottTM biedt een inspiratieplatform dat inhoud omzet in inspiratie. Elke televisiekijker vroeg zich ooit wel eens af wat zijn favoriete personage uit een serie draagt of waar je de meubels uit een televisiesetting kan kopen. SpottTM geeft een antwoord op deze vragen. Kijkers hebben toegang tot deze inspiratie op mobiel, tablet en website. Naast acteurs en personages uit tv-shows kunnen gebruikers zich ook laten inspireren door hun favoriete beroemdheden.