AALST – Enkele dagen nadat SpottTM de overname van Spylight Inc. en zo de expansie naar Hollywood bekendmaakte, krijgt het bedrijf uit Aalst een wel heel prestigieuze prijs overhandigd. De Rising Star award lauwert SpottTM als meest veelbelovende, jonge bedrijf uit de technologische sector.

De Rising Star award maakt deel uit van de Deloitte Technology Fast 50 competitie, een jaarlijkse selectie van de 50 snelst groeiende en meest innovatieve technologiebedrijven met hoofdzetel in België. Bedrijven jonger dan vier jaar maken dan kans op de titel van Rising Star. Een onafhankelijke jury bekeek het potentieel en schaalbaarheid van de tien genomineerden en riep SpottTM daarbij uit als winnaar.

“Dit is een erkenning voor het harde werk van het team. Dankzij hen staan we waar we staan en dit geeft ons de energie om morgen nog beter te doen”, zegt Michel De Wachter, ceo van SpottTM. Zijn co-ceo Jonas De Cooman treedt hem bij: “Dit bevestigt onze meerwaarde in een steeds veranderend medialandschap.”

Sterke opmars

SpottTM werd in oktober 2016 gelanceerd in samenwerking met Medialaan, Groupe RTL & VRT. De applicatie herkent naar welk televisieprogramma iemand kijkt en pikt er de producten of objecten uit die in de database staan. Via de app worden gebruikers dan doorgestuurd naar een webshop waar diezelfde artikelen gekocht kunnen worden. Sinds de lancering is SpottTM bijna 170.000 keer gedownload, wat resulteerde in 7 miljoen impressies, 500.000 kliks en 8.000 winkelmandjes per maand. Ook de prijzenkast van het bedrijf blijft aandikken.

Het lokale succes van SpottTM heeft voor interesse van partners over de hele wereld gezorgd. Vorige week meldde SpottTM nog de overname van Spylight Inc., een Amerikaanse concurrent. Door de kennis van Spylight Inc. met de technologie van Appiness te combineren, kan een sterke speler nu de Amerikaanse markt betreden. Dat gebeurt voortaan onder de naam SpottTM.