GENT – Met Kimono Belge ziet een nieuw Belgisch modemerk het levenslicht. Sara Van Steenkiste realiseert hiermee haar kinderdroom. Kimono Belge is een collectie stijlvolle kimono’s naar het Japanse model, die men kan dragen als kamerjas, jurk of jasje.

Sara Van Steenkiste is vastberaden als het over haar prille ondernemersdroom gaat. “Kimono Belge wil de authentieke kimono herlanceren in onze Westerse cultuur,” zegt ze. “We willen van elke kimono een waardevol item maken dat je met zorg draagt en zelfs doorgeeft van moeder op dochter, zoals in Japan. Ik heb het vaak heel jammer gevonden dat ik de kleren van mijn mama nooit heb kunnen dragen. Hoe fijn zou het niet zijn dat een vrouw haar Kimono Belge later kan doorgeven aan haar dochter.”

De collectie wordt volledig in België ontworpen en geproduceerd met hoogwaardige stoffen in een kleine oplage zodat elk stuk uniek is. De actie Woman Up by Contrex selecteerde Kimono Belge als eerste ondernemersproject dat gedurende de opstart ondersteund wordt met een crowdfunding campagne, expertise, communicatie en een financiële toelage van 2.000 euro). Hiermee streeft Woman Up by Contrex naar meer gelijkheid voor vrouwen die willen ondernemen. Met de actie Woman Up by Contrex investeert Contrex samen met het crowdfunding platform Ulule in het helpen van vrouwen om hun persoonlijk of professioneel project te realiseren. De actie stelt hiervoor middelen, advies en coaching ter beschikking van vrouwen om zich te lanceren. Woman Up by Contrex heeft als missie vrouwen aan te moedigen om zich door niets tegen te laten tegenhouden om hun projecten waar te maken. Woman Up by Contrex wil zes projecten van vrouwen mee realiseren.

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinoostvlaanderen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.