WICHELEN – Bedrijven moeten niet blijven zweven tussen de concurrentie, maar hebben de nodige aantrekkingskracht nodig om er voor hun doelgroep uit te schieten. Graviteit bereikt dat grafisch en met creativiteit. Het communicatiebureau uit Wichelen neemt daarvoor op strategisch vlak de positionering en branding van bedrijven onder handen.

“Elk project start met een strategische of conceptuele insteek”, zeggen zaakvoerders Ines Maroye en Frank Mertens. “We denken na over wat, waarom, voor wie, waar, enzoverder. Die inzichten nemen we dan mee in de uitvoerende fase waarbij we het imago van bedrijven zichtbaar maken. Dat doen we door zowel online als offline mediadesigns uit te rollen. De visuele huisstijl zetten we kracht bij met overtuigende bedrijfsteksten.”

Dat doet Graviteit voor een gevarieerde klantenportefeuille. “Bedrijven uit verschillende sectoren kunnen bij ons terecht. Zo gaan we op één dag zowel met een platform voor hernieuwbare energie, workshops kinderturnen als een architectenbureau aan de slag.”

Complete aanpak

Ines Maroye en Frank Mertens werkten voordien bij een marketingbureau en waagden samen de sprong om een zelfstandig communicatiebureau uit de grond te stampen. “Daardoor hebben we ook een grondig commercieel inzicht dat we kunnen combineren met onze creatieve aanpak. Iets wat in een compleet communicatiepakket resulteert. We gaan niet alleen uitvoerend tewerk, maar stellen ons ook adviserend en sturend ter beschikking.”

In het nieuwe verhaal heeftt het duo een duidelijke ambitie voor ogen. “We willen bewijzen wat we in onze mars hebben. Op langere termijn beschouwen we het interessant om ons te omringen door creatieve mensen met uiteenlopende vaardigheden. Zo kunnen we een zo breed mogelijk dienstenpakket aanbieden. Maar voor nu is het uitgangspunt om zowel onszelf als andere bedrijven sterk te positioneren.”

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinoostvlaanderen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.