Starter van de week: Happy Kiddo pioniert met nieuw concept rond kinderkleding

sophiedvKinderen groeien als kool en iedereen zal al wel eens jonge ouders hebben horen klagen dat die prachtige outfits die ze voor hun oogappels hadden gekocht alweer te klein zijn geworden, terwijl de ukkies er net zo leuk mee stonden.

De Gentse onderneemster Sophie Devolder (foto) richtte Happy Kiddo op om komaf te maken met die frustraties en toonde tijdens een startdag op 5 november hoe het concept in elkaar zit.  Het gaat om een abonnementsformule, die ouders in staat stelt om elke maand een box te ontvangen met kinderkleertjes. Als ze die op het einde van de maand beu zijn, of als ze hun kinderen liever in een andere outfit zien, dan kunnen ze die inruilen voor andere, zonder ze te moeten weggooien. Maar bijhouden kan ook.

“We bieden een keuze aan tussen een kleine (32,95 euro), medium (61,95 euro) of grote (89,95 euro) box voor kinderen van 0 tot 3 jaar”, legt Sophie Devolder uit. “Daarin vinden klanten respectievelijk 5, 10 en 15 genderneutrale kledingstukken van voornamelijk Belgische en Nederlandse merken, die duurzaamheid hoog in het vaandel voeren. Heel ons concept is erop gericht om jonge ouders duurzamer met kinderkleding te laten omgaan. Het is dan ook logisch dat we werken met merken die zich engageren op sociaal en ecologisch vlak en die kwaliteitskleding maken met een eigen touch, los van genderclichés of seizoenscollecties.”

Voorlopig kunnen enkel klanten in Gent van Happy Kiddo gebruik maken, maar de jonge onderneemster heeft wel de bedoeling om de formule ook snel naar andere steden te brengen.