Het pas eind vorig jaar opgerichte Lunchbreak uit Wetteren heeft een vliegende start genomen. De start-up van de broers Andres en Simon Backx en van Davy Dewitte, biedt een app aan die ze zelf ontwikkelden. “Bedoeling is om via digitale weg bestellingen te plaatsen in broodjeszaken of slagerijen”, vertelt Davy Dewitte. “Zo zullen de soms eindeloze files verdwijnen want dankzij de bestelling vooraf, volstaat het om de bestelling gewoon op te halen.”

Lunchbreak scoort al meteen met de technologie. Er werd een akkoord bereikt met de Nationale Slagersbond, zeg maar de beroepsvereniging van slagers en dat zou moeten zorgen voor een snelle uitrol van de app. Sinds eind maart kunnen ook de studenten van Odisee Campus Brussel hun lunch bestellen via Lunchbreak. Dat gebeurt in samenspraak met cateraar Sodexo. Rond deze tijd wordt ook een proefproject met de Wetterense app opgestart in Hasselt, en meer bepaald op de Corda Campus waar heel wat bedrijven samen hokken. De plaatselijke broodjeszaak test de app nu ook uit en de eerste resultaten zijn meer dan bevredigend.

Ook voor het bedrijfsleven is de app waardevol. “We vangen signalen op dat bepaalde bedrijfsleiders het beu zijn dat hun secretaresses lange tijd bezig zijn met het optekenen van wie welk broodje moet hebben”, vertelt Davy Dewitte. “Dankzij onze app kan elke werknemer rechtstreeks en gepersonaliseerd zijn bestelling plaatsen. Pure tijdwinst en veel efficiënter zeg maar.”

De broers Andreas en Simon Backx uit Wetteren zijn respectievelijk student en oud-student ICT aan de hogeschool Odisee. Voor Andreas en Simon is het bijzonder dat hun software nu op de hogeschool gebruikt zal worden. “Drie jaar geleden hebben we het prototype van de Lunchbreak-app uitgetekend in een hotelkamer op reis in Kroatië”, zeggen ze. “En nu neemt de school onze app in gebruik. Mooi toch.” Mocht de app van Lunchbreak een succes zijn in Brussel, dan wordt de app ook ingevoerd op de Odisee Technologiecampus Gent.