KNESSELARE – Als auteur en meester marketeer heeft Oost-Vlaming Steven Belleghem al een en ander bewezen. Nu pakt hij uit met een nieuw boek Customers the day after tomorrow. Het siert Van Belleghem dat hij bijna steevast weet te anticiperen op nieuwe trends die er zitten aan te komen in de bijzonder snel wentelende businesswereld van de eenentwintigste eeuw.

Van Belleghem stelt zich in het nieuwe boek de vraag hoe je klanten weet aan te trekken en te binden in een wereld van artificiële intelligentie (AI), bots, digitalisering en  automatisering. Op die vraag probeert hij ook concrete antwoorden te formuleren.

“We belanden stilaan in de derde fase van digitalisering, de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie”, aldus Van Belleghem. “Die verschuiving zal de relatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën. Dit boek gidst je door de nieuwste fase van digitalisering en reikt je de mindset aan om in de Day After Tomorrow je bedrijf te blijven optimaliseren. Alleen zo slaag je erin de meest briljante digitale ontwikkelingen met de meest unieke menselijke skills te verenigen.”

Steven Van Belleghem wordt beschouwd als een expert op het gebied van klantgerichtheid in de digitale wereld. Hij is een veelgevraagd spreker op internationale congressen, bedrijfsbijeenkomsten en evenementen. Steven is ook visiting professor aan de Vlerick Business School en richtte het inspiratie- en adviesbedrijf nexxworks op en het sociale mediabureau Snackbytes. Hij is auteur van De Conversation Manager, De Conversation Company en When Digital Becomes Human.