AALTER – Steven Van Belleghem heeft al een hele reputatie opgebouwd, niet alleen als marketeer en bedrijvenstrateeg maar ook als schrijver met een aantal bestsellers. Met zijn laatste boek, Customers the day after tomorrow, mikt hij niet alleen in Vlaanderen, maar ook internationaal zeer hoog.

Customers the day after tomorrow verscheen in oktober 2017 bij LannooCampus, een gespecialiseerd subfiliaal van de boekenuitgever met dezelfde naam. Recent raakte bekend dat de cumulatieve verkoop van zijn boeken de kaap van de 100.000 exemplaren overschreed. Bovenop die prestatie maakt het laatste boek nu ook kans op de internationale Business Book Award. De winnaars worden bekend gemaakt op 16 maart in het Grange City Hotel in Londen.

In zijn laatste boek beschrijft de auteur hoe de digitaliseringen beland is in een fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de relatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën, vindt Van Belleghem.

Steven Van Belleghem is expert op het gebied van klantgerichtheid in de digitale wereld. Hij is een veelgevraagd spreker op internationale congressen, bedrijfsbijeenkomsten en evenementen. Hij is ook visiting professor aan de Vlerick Business School en richtte het inspiratie- en adviesbedrijf nexxworks op en het socialemediabureau Snackbytes. Hij is auteur van boeken als De Conversation Manager, De Conversation Company en When Digital Becomes Human.