GENT – De door UNIZO verkozen student ondernemers van het jaar en oprichters van Boogo, Jorgo Struyve en Nicolas Destoop, openen hun allereerste alcohol infused ice cream bar in Knokke. De pop up opent zijn deuren op het Lichttorenplein van 23 juni tot en met 23 september. Wie zo lang niet wil wachten, kan alvast online bestellen.

Na een deugddoende zeewandeling of dito shopping expeditie moet men deze zomer niet meer kiezen tussen een verfrissend ijsje of een pittige cocktail. Het Boogo ijsassortiment combineert room- of sorbet ijs met je favoriete cocktail en met inmiddels zes smaken is er voor elk wat wils.

Het Boogo concept

Meer dan een reisje naar New York was niet nodig om de twee HoGent studenten op het idee te brengen hun favoriete ijsdessert net dat ietsje meer te geven. Ze keerden vastberaden terug naar België met de ambitie “alcohol infused ice cream” in Europa te introduceren. Ze gingen niet over één nacht ‘ijs’ en na een jaar van experimenteren met smaken en texturen was Boogo een feit.

In september 2017 lanceerden ze een assortiment dat geregeld wordt aangevuld met nieuwe smaken, recent werd de ‘Bellini met white peach’ geïntroduceerd. Dit kwaliteitsvol room- of sorbet ijs verrijkt met alcohol heeft ook oog voor moderatie. Zo wordt het suikergehalte verlaagd tot 50% door er Stevia aan toe te voegen en wordt alleen gewerkt met premium zuivelproducten.

Grootse plannen

Het succes noodzaakt uitbreiding voor de -nog steeds- artisanale productie die online verkrijgbaar is over heel België. De groeiende vraag vereist ook extra verpakkingsinvesteringen. Daarnaast wensen ze het team met salesmedewerkers te versterken zodat het gamma kan verspreid worden over de horeca in heel België. En ook de pop up vereist extra medewerkers…

Al die groeiplannen hebben Jorgo en Nicolas doen besluiten een investering te zoeken van 50.000 euro via de Winwinlening. Meestappen in dit bruisende verhaal kan nu fiscaalvriendelijk voor iedereen: Meer info.