GENT – Teamleader, bekend om zijn SaaS-platform voor CRM, projectbeheer en facturering, heeft vandaag bekendgemaakt dat het een derde financieringsronde van $22 miljoen (18,5 miljoen euro) heeft afgerond. Het bedrijf zal het nieuwe kapitaal gebruiken om zijn internationale groei te ondersteunen en in te zetten op de verdere integratie van hun platform bij kmo’s. De Marketplace binnen de software zal verder worden uitgebreid. “We willen de kaap van 1.000 integraties bereiken.”

De derde investeringsronde werd geleid door een nieuwe investeerder, Keen Venture Partners uit Londen. De bestaande investeerder Fortino Capital & Sage Capital, die de vorige twee rondes leidde, en de nieuwe investeerder PMV deden ook mee aan de ronde.

Alexander Ribbink, General Partner van Keen VP: “Teamleader was al een tijdje op onze radar. Hun track record tot nu toe is indrukwekkend en we bewonderen de drive van het hele team. Keen VP zal haar financiële steun aanvullen met human capital, door expertise en toegang tot ons netwerk te bieden waar en wanneer we maar kunnen.”

Meerdere internationale investeerders zijn een goed teken, aldus Jeroen De Wit, CEO van Teamleader: “Het feit dat we dit aanzienlijke bedrag bij meerdere internationale durfkapitalisten hebben verzameld, is een groot blijk van vertrouwen voor Teamleader als bedrijf en een bewijs van de internationale tractie die dit bedrijf heeft gewonnen.”

Kmo’s zijn niet langer bang voor digitalisering

Volgens CEO De Wit zal de kapitaalverhoging Teamleader toelaten de toegevoegde waarde van haar software voor kmo’s te blijven vergroten: “Kmo’s zijn niet langer bang voor digitalisering en gebruiken steeds meer bedrijfssoftware in hun voordeel. Deze hulpmiddelen moeten zij aan zij als één geïntegreerd systeem werken, zodat kmo’s er maximale waarde uit kunnen halen. Daarom blijven we investeren in onze Marketplace, die integraties biedt met veel verschillende tools die naadloos samen kunnen werken met Teamleader.”

1.000 apps in de Teamleader Marketplace

Teamleader werkt hard om zijn platform te lokaliseren, om tegemoet te komen aan de behoeften van zijn doelgroep op verschillende geografische markten. Dit betekent onder meer investeren in een Marketplace waar gebruikers hun favoriete cloud-applicaties kunnen vinden om te gebruiken in combinatie met Teamleader. De Teamleader Marketplace bevat ‘lokale’ apps die populair zijn op specifieke Europese markten.

In mei lanceerde Teamleader een ‘Integration Fund’ van 1 miljoen euro voor ontwikkelaars om te integreren met het platform – waarop al 80 ontwikkelaars ingingen. De Marketplace bevat momenteel bijna 200 integraties.