Teamleader wil absoluut de grenzen van België doorbreken en bewijst dat nog eens met de opening van een kantoor in Parijs op 12 oktober. Daarmee toont de Oost-Vlaamse scale-up nog eens zijn Europese ambities. Teamleader ontwikkelt een SaaS-cloud toepassing voor CRM en verkoop, projectmanagement, tijdsregistratie en facturatie.

De keuze om een nieuw filiaal te openen in Frankrijk past chronologisch in het groeiverhaal van Teamleader. Het bedrijf van ceo Jeroen De Wit heeft in la douce France al zo’n 400 klanten. Via het kantoor in Parijs worden ze beter en sneller opgevolgd. Een strategie waarbij de proximité voorop staat, zeg maar. „Het Parijse kantoor is een logische stap in onze ontwikkeling”, aldus De Wit. “De afgelopen twee jaar hebben we nieuwe vestigingen geopend in Amsterdam, Berlijn, Madrid, Milaan en nu Parijs. Voor ons is een lokale aanwezigheid in de Europese landen waar we actief zijn essentieel om rekening te houden met de culturele en taalkundige eigenheden en om de nabijheid met onze klanten te versterken.”

De voorbije maanden werkte het Franse team vanuit het Teamleader-hoofdkwartier, gelegen aan Dok Noord in Gent. “We deden dit om ook onze Franse team onze bedrijfscultuur en customer-centricity mee te geven vooraleer ze in Parijs gingen werken”, zegt De Wit. “Nu is het tijd om ook fysiek nabij onze klanten te zijn.”

Teamleader heeft nu al meer dan 6000 klanten in Europa en stelt 170 mensen te werk. Met het nieuwe filiaal in Frankrijk plant het nieuwe aanwervingen in de komende maanden. Dit zijn onder andere customer supportprofielen, maar ook een lokale product manager die het Teamleader-platform zal afstemmen op de behoeften van de Franse markt. Guillaume Broutart werd aangesteld als ‘country manager’ voor de Franse markt. “We willen investeren in Frankrijk, banen scheppen en onze activiteiten ontwikkelen”, aldus Broutart. “Wij geloven sterk in de Franse economie van morgen. Frankrijk is een volwassen markt die steunt op vaste activa. Hoewel kmo’s het hart van de economie van het land zijn, zijn sommigen bezorgd over de toekomst. Wij willen hen helpen bij hun digitale transformatie en hun zoektocht naar nog meer operationele efficiëntie.”