GENT – Teamleader heeft de Deloitte’s Technology Fast 50 gewonnen. Het liet het Brusselse 87seconds en Showpad achter zich. De award gaat naar het snelst groeiende techbedrijf in België, gebaseerd op procentuele omzetgroei over de laatste vier jaar. Teamleader realiseerde een omzetgroei van 2097 procent en behaalt de eerste plaats in zowel de algemene competitie als de softwarecategorie. De Belgische scale-up is ook genomineerd voor de Europese Technology Fast 500 awards begin december in Parijs.

Teamleader is een Gentse scale-up die een SaaS cloud applicatie ontwikkelt voor CRM en sales, project management, tijdregistratie en invoicing. Deze softwareoplossing laat kmo’s groeien door slimmer te werken. In vijf jaar tijd slaagde Teamleader erin om te groeien tot 170 werknemers en is momenteel actief in 6 Europese landen. Nikolaas Tahon, managing partner Deloitte Private, is onder de indruk van de winnaar: “Het succes van Teamleader illustreert het enorme potentieel dat Belgische technologie scale-ups hebben door een frisse business-strategie te combineren met talentontwikkeling en ondernemend leiderschap”, aldus Tahon.

Jeroen De Wit, oprichter en ceo van Teamleader, kon niet anders dan een bijzonder trots man zijn: “De Fast 50 winnen is de kers op de taart”, aldus de Wit. “De voorbije jaren zijn een ongelofelijke ‘journey’ geweest. Naast onze omzet is ook ons klantenbestand gegroeid van iets meer dan 200 klanten begin 2014 tot meer dan 7,000 klanten vandaag. Deze award is een erkenning van de inspanningen die ons team geleverd heeft: we zouden hier niet staan zonder onze collega’s, partners en klanten. Deze award is een grote eer, maar tegelijkertijd beseffen we dat we zo in een achteruitkijkspiegel kijken. Als we waarde willen blijven toevoegen voor nog meer kmo’s dan moeten we nieuwe landen veroveren, ons product innoveren en ons internationaal team versterken.”

Geen draaiboek

Volgens Jeroen De Wit is er geen draaiboek die de groei verklaart. “We schrijven het verhaal terwijl we groeien”, aldus de ceo. “Onze topprioriteit is nu om marktleider te worden in Europa, land per land en op een duurzame manier. Europa heeft 23 miljoen kmo’s en we zijn ervan overtuigd ons platform en onze expertise waarde kunnen toevoegen aan hun business. In 2018 zullen we ons kernproduct upgraden, bestaande features zoals onze calendar updaten en de mobiele ervaring verbeteren. Daarnaast blijven we evolueren naar een volwaardig open platform. Zoals steeds werken we heel nauw samen met onze klanten om ervoor te zorgen dat alles wat we doen waarde toevoegt en hun dagelijkse activiteiten vergemakkelijkt.”