WAARSCHOOT – Ter Beke heeft definitief de hand gelegd op de business unit Fresh (Cebeco Meat Products Nederland BV) van de Zwanenberg Food Group. Het is de zoveelste stap in de ambitie om zowel haar lokale als internationale groeiambities waar te maken.

De overgenomen afdeling, die vanaf nu haar activiteiten zal verder zetten onder de naam Offerman, produceert en verkoopt gesneden vleeswaren, ambachtelijke snijpalen en deli stukken in de productielocaties Aalsmeer, Borculo en Zoetermeer in Nederland. Begin september had Ter Beke het voornemen voor transactie al aangekondigd. Ondertussen hebben zowel de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) als de ondernemingsraad positief geadviseerd over de transactie. Deze overname past perfect in de ambitie van de Ter Beke groep om marktleider te worden in de Benelux . In zakencijfer (+130.6 miljoen euro in 2016) verdubbelt Ter Beke in één klap hiermee zijn omzet in Nederland. De significante versteviging van haar positie en schaalvergroting biedt verdere groeimogelijkheden, aldus Ter Beke in een persmededeling.

Stevig verankerd in de Nederlandse markt

Door de overname van Offerman realiseert Ter Beke verdere groei in Nederland, en dat in alle domeinen. Ter Beke vindt het belangrijk om lokaal verankerd te zijn met goed uitgebouwde productiesites, waar het meesterschap rond vleeswaren maken, aanwezig is. Ter Beke was al een grote speler in de markt van snijden, verpakken en verdelen van vleeswaren. De aankoop van deze business unit betekent dat de Nederlandse medewerkers allen overgaan naar de Ter Beke. Offerman blijft onafhankelijk opereren binnen de groep, waarbij de huidige managing director Maarten Elsinga rechtstreeks rapporteert aan Dirk Goeminne, ceo van Ter Beke.