Bij monde van zijn ceo Dirk Goeminne heeft Ter Beke bekend gemaakt dat het grote nieuwe ambities koestert in regio’s waar het nog niet actief was: het Verre Oosten en het Midden Oosten. De vleeswarengroep uit Waarschoot is al actief op buitenlandse markten maar dan alleen in West-Europa en Oost-Europa. Deze démarche naar nieuwe markten is nieuw. Het moet het bedrijf ook flink wat meer omzet opleveren. Anno 2017 is die goed voor om en bij de 419 miljoen euro. Dirk Goeminne, die in 2013 aantrad en in 2018 afscheid neemt, zegt dat Ter Beke op termijn de kaap van de 1 miljard mag en moet ambiëren.

Ter Beke wil de nieuwe markten opgaan met nieuwe producten. In China zou het gaan om diepgevroren lasagnes. Ook de Indonesische markt wordt bekeken als nieuw afzetgebied. In Azië doen de westerse producten het goed omdat er vrij grote belangstelling voor bestaat. Daar wil Ter Beke voluit op inspelen. In het Midden Oosten moet worden uitgepakt met een aangepast product en dat zou dan gaan om een hallallasagne. Eerst wordt dat product nog uitgetest bij de Moslimgemeenschap in Europa, vooraleer de stap te zetten naar het Midden Oosten.

Dirk Goeminne laat weten dat hij, buiten de nieuwe exportmarkten, ook nog voldoende nieuwe businessmogelijkheden ziet in eigen land en in Europa. Bij Ter Beke werken 1.650 mensen.