EKE-NAZARETH – Het Oost-Vlaamse modehuis Terre Bleue van ceo Dirk Perquy en het Antwerpse Gigue gaan voortaan door het leven onder één dak. Dat meldt de website van Terre Bleue, dat van expansie een handelsmerk heeft gemaakt. Beide Vlaamse bedrijven hebben een zwak voor kwaliteitsvolle mode en hebben een uitgebreid retail netwerk. 

Terre Bleue is een derde generatie familiebedrijf onder leiding van ceo Dirk Perquy. Ook de vierde generatie met zoon Peter zal de zaak verder zetten. Door het samengaan met Gigue ontstaat een eerste klasse speler in de modewereld. Gigue is net als Terre Bleue een Belgisch modemerk met een uitgesproken vrouwelijke toets. De collecties, die bekend staan om hun kleuren, prints en verfijnde details, bestaan uit pret-à-porter, schoenen en accessoires. De looks stralen spontane elegantie uit, hebben perfecte pasvormen en voelen buitengewoon aangenaam aan dankzij de hoogwaardige stoffen. Bij het ontwerpen van haar steeds hedendaagse chique collecties, laat Gigue designer Audrey Wyckmans zich graag inspireren door een casual stijl, interieurdesign, reizen en kunst. Het zijn thema’s die ook bij Terre Bleue na aan het hart liggen.

Gelijklopend profiel

Gigue heeft zijn hoofdkantoor in Antwerpen en beschikt, net als Terre Bleue, over een uitgebreid distributienetwerk van brand stores, shop-in-shops en meer dan 150 multi brand stores in België en in het buitenland. De geschiedenis van Gigue gaat terug tot het begin van de jaren tachtig toen oprichter Jo Wyckmans met zijn ‘A Different Dialogue’ collectie de preppy look in België introduceerde. Bij de stichting van Gigue in 1991 zette hij het merk meteen op de kaart toen hij de titel ‘Designer of the Year’ in ontvangst mocht nemen. Rond 2000 sloeg Gigue een andere weg in met de komst van Audrey en haar ultravrouwelijke collecties. Al 25 jaar lang is Gigue steeds trouw gebleven aan zijn merkidentiteit.

Gigue heeft altijd veel aandacht besteed aan zijn imago. Ook dat is een kenmerk die we bij Terre Bleue terugvinden. Sinds zijn oprichting werkt Gigue samen met topfotografen en opkomende internationale modellen, wat de campagnebeelden en catalogus steeds die speciale sfeer gaf. De Gigue kledij en modellen worden steeds op een zo natuurlijk mogelijke manier afgebeeld, zonder overdreven make-up of glitter.