Het Gentse contentadvertisingbureau The Fat Lady heeft voor graan- en jeneverstokerij Filliers uit Deinze een nieuwe campagne opgezet. Vijf bevriende vloggers, dat zijn bloggers die gebruik maken van video, werden op pad gestuurd om nieuwe tradities te bedenken voor het drinken van Filliers fruitjenever. Door het gebruik van video’s en hashtags, zoals #nieuwetradities, spreekt de contentcampagne meteen ook de jongere generatie aan.

Voorzien van camera’s, go pro’s en een gezonde portie van zottigheid maakten de vloggers reeds een eerste videoverslag van hun epische avonturen. Vloggers Laura Govaerts (@lauragovaerts), Bert Van Goidshoven (@beirtrand), Anton Leuwers (@antonleuwers), Espe Riekaert (hyper_espe) en Floor Van den Eijnden (@floor_vd_eijnden) realiseerden op de ijspiste de vlog #epicicekarting. Na vijf dagen stond de teller al op 30.000 weergaven en meer dan 1.000 interacties. Met de hulp van Newsmonkey en Facebook advertising wist de campagne een groot publiek te bereiken. De campagne #nieuwetradities wordt ook met spots op de radiozenders Studio Brussel, MNM en Q-Music getrokken.

The Fat Lady is ontstaan uit een fusie tussen reclamebureau Markee en content publisher Het Salon. Zo combineert het bedrijf uit Gent meer dan 20 jaar marcomervaring met 10 jaar magazine-expertise. Voor haar campagnes maakt The Fat Lady vaak gebruik van een combinatie van content en reclame. Die wordt eveneens bij de #nieuwetradities-campagne toegepast. “Om een duurzame relatie met je klant op te bouwen en te onderhouden, heb je zowel nood aan push en pull”, klinkt het.