The Oval Office is het creatieve brein achter de campagne voor de Vlaamse Havendag. Die vindt zondag 17 september plaats in de havens van Antwerpen, Zeebrugge, Gent en Oostende. Het communicatiebureau, met een vestiging in Gent, kreeg die opdracht toegewezen van het departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid.

Met de slogan Welkom in jouw haven! gaf The Oval office vorm aan de campagne. “We stonden bijvoorbeeld in voor het concept en de uitwerking van het algemene campagnebeeld en de opmaak van de programmabrochure. Verder hebben we ook gezorgd voor een nieuw design en de ontwikkeling van de website www.vlaamsehavendag.be”, legt Barbara Verougstraete, accountmanager bij The Oval Office, uit.

Ook al het materiaal voor de mediacampagne werd door het team van The Oval Office ontworpen en ontwikkeld. “Online banners, printadvertenties, zadelhoesjes, een tv-pauzeknop die verschijnt bij uitgesteld kijken en een radiospot op alle Vlaamse radiozenders. We hebben er veel werk en energie ingestoken.”

Nauwe samenwerking

De opdracht kadert in een nauwe samenwerking van vier jaar met de Vlaamse overheid. Die gaf het communicatiebureau een flinke duw in de rug. “We waren al actief op het niveau van Stad Antwerpen, op provinciaal niveau en op federaal niveau. Deze samenwerking levert ons een brede werking met heel Vlaanderen op. Het heeft ons een extra toegang gegeven bij 72 entiteiten van de Vlaamse overheid”, verduidelijkt Barbara Verougstraete.

De overeenkomst tussen The Oval Office en de Vlaamse overheid is nu één jaar verder en er werden reeds 75 projecten gerealiseerd. “Dat varieert van kleine opdrachten zoals een jaarverslag of de opbouw van een website tot grotere campagnes zoals de Vlaamse Havendag.” De hoeveelheid projecten vormt daarbij wel een uitdaging voor het bedrijf. “Maar dankzij onze groei de voorbije jaren beschikken we over voldoende officers en grafici om aan al de vragen te voldoen.”