Topwijf pop-upstore: retail met lef

topwijflarge-jpgTerwijl sommige retailers steen en been klagen over concurrentie op het scherp van de snee, branchevervaging en nukkige en onvoorspelbare klanten, zijn er ook jonge ondernemers die in de retailsector de koe bij de horens vatten en uitpakken met verrassende initiatieven.

Dat is zeker het geval voor de jonge binnenhuisarchitecte Fleur Sabbe, die in Gent een pop-upstore opende die tot in december open zal zijn en de naam Topwijf draagt.

Het is in ieder geval een naam die behoorlijk opvalt. Fleur Sabbe verklaarde aan De Gentenaar dat het een beetje een statement is. “In plaats van altijd van anderen dat etiket opgeplakt te krijgen, kunnen meisjes en vrouwen het met een vette knipoog ook gewoon zelf op hun sweaters, T-shirts,  koffiemokken en andere gadgets zetten. Eigenlijk is dat gewoon een humoristische en krachtige positieve boodschap als tegengif voor deze onzekere en donkere tijden.”

En die booschap slaat aan. Nadat Fleur Sabbe de onlinevraag naar haar aanbod zag stijgen opende ze in de zomer een pop-upstore in Oostende, die kon profiteren van de toeloop van de toeristen. Nu rekent ze tot december op de drukte in de Gentse binnenstad om zoveel mogelijk te verkopen. Het gamma is ondertussen ook uitgebreid met onder meer wintermutsen en hoesjes voor smartphones met andere verrassende opschriften.  Tot die tijd denkt ze ook na over eventuele verdere ondernemersstappen. Ze bewijst in ieder gevel wel dat er in de retail nog altijd plaats is voor ondernemers die uit de band durven springen.