Typografics uit Hamme heeft met Smartbook for smarter Marketing een allereerste e-book uitgebracht. Als grafisch dienstverlener merken ze op dat marketeers en grafisch vormgevers niet altijd dezelfde taal spreken, wanneer het gaat om de uitwerking van ideeën. Dat leidt vaak tot misverstanden en onvoorziene vertrangingen. Het eerste e-book van Typografics tracht een brug te slaan tussen vormgevers en marketeers en hun onderlinge communicatie op peil te zetten.

Marketing managers beseffen als geen ander het belang van het design, dat zowel online als offline het imago van een merk kan versterken. Voor de uitwerking van hun ideeën en concepten doen zij een beroep op grafische vormgevers. Toch blijkt dat het niet altijd makkelijk is om het idee en de uitvoering ervan op dezelfde lijn te brengen. In het e-book wordt onder andere uitgelegd hoe een boodschap door middel van typografie en kleurgebruik beter uit de verf komt. Zo begrijpen marketeers beter waarom hun vormgever kiest voor een bepaald lettertype of welke fonts het meest voor print of web geschikt zijn. Verder bevat het e-book een checklist en handig overzicht van standaardformaten voor wie vaak beelden moet laten opmaken voor sociale media of websites. Tot slot geeft Typografics een kort overzicht van de belangrijkste trends op grafisch en op marketinggebied mee. Het e-book is vrij te lezen en hier te downloaden.

Typografics werd in 1991 uit de grond gestampt door Danny Mertens. In die periode van 25 jaar merkte het bedrijf in de grafische sector een ware digitale revolutie. Vorig jaar kende het bedrijf uit Hamme een echte groeispurt met talloze nieuwe medewerkers en de nominatie als Trends Gazelle voor de provincie Oost-Vlaanderen.