GENT – Chase Creative is een Belgische ‘social storytelling agency’, ontstaan uit de stadscommunity ‘Chase’. Met een “story-first” mindset zijn ze gespecialiseerd in social content, social media management en social strategy. “Wij creëren oprechte verhalen die je helpen een community rond jouw merk uit te bouwen.”

Chase is een urban community van stadsjongeren actief in zowel Antwerpen, Hasselt, Brussel als Gent. Sven De Coninck en Jan D’hont, oprichters van Chase en Chase Creative: “Gedurende de vijf jaar dat we het merk Chase uitbouwden, kwamen we erachter dat native social stories het best werken om millennials te bereiken en dat de beste ambassadeurs van een bericht, mensen zijn die je kent.”

Klankbord voor jonge storytellers

Chase werkt met honderden digital storytellers en geeft deze stadsjongeren de kans om carrière te kunnen maken. Chase Creative is hun gloednieuwe social storytelling agency en levert diensten voor diverse merken. Zo zijn ze gespecialiseerd in het maken van content, helpen ze je met het beheer van je sociale media kanalen en stippelen ze een volledige strategie uit om jouw doelpubliek te bereiken. “We gebruiken onze publicatie-ervaring om jouw online communities te laten groeien en een conversiestrategie op te bouwen”, zegt D’hont.

Chase Creative werkt met getalenteerde creatievelingen uit de Chase-community en geeft hen buitengewone opportuniteiten. De Coninck legt uit: “We investeren de opbrengsten uit onze diensten terug in onze community​, om zo nog meer kansen te geven aan jonge makers en verhalen te kunnen blijven brengen over urban lifestyle en positieve veranderingen in de samenleving.”

Samenwerking met grote namen

Enkele maanden na lancering zijn ze trots om samen te kunnen werken met merken zoals Warner Music, Red Bull, Bozar, Artsen zonder Grenzen, Sony Music, Zalando, Proximus, Mediahuis en internationale brands zoals FOXTV en XITE.