SCHELLEBELLE – De omzetcijfers van Van de Velde stroken met de verwachtingen. In 2017 noteerde de lingeriegroep uit Schellebelle een lichte groei van 1 procent in vergelijking met 2016. Bij constante wisselkoersen gaat het om een stijging van 1,8 procent.

In Schellebelle hielden ze even hun hart vast bij het opstellen van het jaarrapport. In 2016 daalde voor de eerste keer in 19 jaar tijd de omzet, met 1,1 procent. De lingeriegroep die merken als Marie Jo, Primadonna en Andres Sarda onder zich heeft, haalt nu opgelucht adem. De omzet is opnieuw stabiel. Die steeg van 206,6 miljoen naar 208,7 miljoen euro. Zo komt het cijfer zelfs net boven de verwachtingen van Degroof Petercam uit. Die had gerekend op een omzet van 207,3 miljoen euro.

Gemengde gevoelens

Het is voornamelijk de retailtak van Van de Velde die over het afgelopen jaar tevreden kan zijn. De afdeling met onder meer Rugby & Peller en het Nederlandse Lincherie liet een groei van 4,2 procent optekenen.

De groothandelsactiviteiten van de lingeriegroep uit Schellebelle stellen dan weer teleur. Die kennen een lichte omzetdaling van 0,3 procent.