Ontex heeft haar resultaten voor de eerste drie maanden van dit jaar voorgesteld. Met een omzetstijging van 23,1% tot 556,9 miljoen euro ogen die meer dan behoorlijk voor de luierfabrikant uit Aalst. “Onze resultaten van het eerste kwartaal bevestigen zowel de goede vooruitgang die we boeken op competitieve markten, als de lopende transformatie van Ontex”, zegt ceo van Ontex Charles Bouaziz.

“Begin maart voltooiden we de overname van Ontex Brazilië, een bedrijf met sterke merken dat is uitgegroeid tot marktleider voor incontinentieproducten voor volwassenen en in de top drie voor babyluiers staat in Brazilië. Momenteel is de integratie van Ontex Brazilië aan de gang”, aldus ceo Charles Bouaziz. Verder lieten alle vijf divisies van het bedrijf, Mature market retail, Growth markets, Healtcare, MENA en Americas retail, een omzetstijging en een groei in volume noteren. “Ook Mature market retail groeit opnieuw dankzij onze gerichte inspanningen van het voorbije jaar. Een goed resultaat.”

De groep heeft 2017 positief kunnen starten. De verwachting dat de omzet voor het volledige jaar bij alle divisies sterker zal groeien dan de markt, kan zo behouden blijven. “Eens ook de integratie van Ontex Brazilië voltooid is, kijken we ernaar uit om hun activiteiten verder te ontwikkelen en synergiën aan te gaan. Dit zal onze jaaromzet stimuleren, waardoor ook het aandeel van de omzet van onze eigen merken en van onze groeimarkten zal vergroten”, legt Charles Bouaziz uit. “De resultaten zijn alvast in lijn met onze vooruitzichten.”

Ontex is marktleider in producten voor persoonlijke hygiëne, van babyluiers tot producten voor intieme hygiëne voor vrouwen of oplossingen voor incontinentie bij volwassenen. De groep uit Erembodegem heeft meer dan 8.000 werknemers en is actief in 25 landen.