Verhuizingen Neetens viert dit jaar een eiken jubileum. Al tachtig jaar buigt de familieonderneming uit Aalst zich over alle verhuiszorgen. “In de toekomst willen we een mooi vervolg breien aan de voorbije tachtig jaar door nog meer in te zetten op kantoorverhuizingen, privé-verhuizingen, meubelbewaring en liftservice”, aldus gedelegeerd bestuurder Bart Neetens.

In 1937 werd het transportverhuisbedrijf opgericht, en met succes. Door de opkomst van appartementsgebouwen in de jaren 60 kent het bedrijf een sterke boost. Met Gilbert Neetens neemt de tweede generatie de firma over in 1972. Enkele jaren later begint Verhuizingen Neetens in meubelliften te investeren. Aan het einde van de jaren 80 treedt de derde generatie tot de zaak toe, waaronder ook Bart Neetens die sinds 1999 aan het hoofd van het familiebedrijf staat. De jaren erop kenmerken zich door gestage uitbreiding van het materiaal en het personeelsbestand.

Verhuizingen Neetens heeft zich door kantoor- en privéverhuizingen, meubelleveringen, meubelbewaring, liftservice en internationale verhuizingen stevig op de kaart weten te zetten. Ook meubeldistributie en montage voor meubel- en webwinkels behoort tot de geleverde diensten. “De combinatie van 80 jaar ervaring, een sterk en heel competent team en uitstekend materiaal zorgt ervoor dat onze verhuisfirma voor dienstverlening op maat zorgt. En dat gaat verder dan iedereen zou denken”, zegt Bart Neetens. Zo beschikt de familieonderneming over een eigen inpakdienst, een klusjesdienst voor tijdens en na de verhuis en een container voor de afvoer of vernietiging van kantoormeubilair en archieven.

Anno 2017 richt Verhuizingen Neetens zich volop op duurzaam ondernemen. “Bij alle bedrijfsbeslissingen trachten wij alle kansen te benutten voor een beter milieu en meer welzijn van de medewerkers en de maatschappij. Het gaat dan om activiteiten die een stap verder gaan dan waartoe de wet verplicht, vanuit maatschappelijke betrokkenheid en een toekomstgerichte visie”, vertelt Bart Neetens.