Brouwerij Roman uit Oudenaarde heeft een gloednieuwe Roman-lijn geïntroduceerd. Daarbij horen geen nieuwe smaken, maar wel een vernieuwd design. Romy Pils, Mater Witbier en Black Hole maken plaats voor Roman Pils, Roman Blanche en Roman Black Label. Ook de klassieke Adriaen Brouwer en de Adriaen Brouwer Dark Gold, en de waters en limonades van de brouwerij krijgen een make-over. Het gaat om de grootste vernieuwing voor de brouwerij in vijftig jaar tijd.

Met de lancering van de nieuwe Roman-lijn wil de brouwerij duidelijkheid scheppen in haar merkenstructuur. “We keren terug naar onze roots. We hebben ervoor gekozen om onze drie doordrinkers te bundelen in één merk en om voortaan te communiceren vanuit dezelfde merknaam Roman”, zeggen zaakvoerders Carlo en Lode Roman. Daarnaast wil Brouwerij Roman beantwoorden aan de behoeften van de moderne consument. “De bierdrinker van tien jaar geleden is vandaag niet meer dezelfde. We hadden bij dit project de kans om na te denken over hoe we in contact kunnen blijven met de hedendaagse consument die open staat voor vernieuwing. Innovatie is een deel van ons DNA en deze aanpassingen zijn daar zeker een uiting van.”

De make-over gaat gepaard met een nieuwe verpakking. “Voor het ontwerp van de labels haalden we inspiratie uit ons rijke verleden”, vertelt marketing manager Thomas Lauwaert. “Ze werden ontworpen zonder de authentieke Roman-identiteit uit het oog te verliezen.” Aan smaak boeten de bieren niet in, maar de limonades krijgen wel een andere samenstelling met enkel natuurlijke extracten en zuivere suikers. Daarnaast breidt het limonadegamma uit met de Agrum Light.

Brouwerij Roman is de oudste familiebrouwerij van België. Sinds 1545 perfectioneren vader op zoon, 14 generaties lang, de kunst van het brouwen. De nieuwe Roman-lijn, de twee bieren van de Adriaen Brouwer-lijn, en de waters en limonades zullen vanaf eind februari geleidelijk aan geïntroduceerd worden.