EVERGEM – Thomas Cornelis is de nieuwe versterking bij Cornelis Hout. Hij vervoegt als vijfde generatie het familiebedrijf en neemt de verantwoordelijkheid rond marketing & business development op.

Thomas Cornelis deed ervaring op als business developer bij HomeToGo. Dat is ’s werelds grootste zoekmachine voor vakantiewoningen met vestiging in Berlijn. Als digitaal planner van PHD Media werd hij bovendien expert in online marketing. Hij kreeg er de persoonlijke bekroning van Young Media Channel Expert 2017 en had een belangrijk aandeel in het winnen van een award met de Digibende-case van Telenet.

“Elke generatie is geconfronteerd geweest met opportuniteiten en moeilijkheden van zijn tijd, maar iedere generatie heeft daar handig op ingespeeld door voeling te behouden met de markt en in te zetten op eigen talenten”, zegt Hugo Cornelis, zaakvoerder van Cornelis Hout. “We zijn ervan overtuigd dat Thomas zijn energie en kwaliteiten ons zullen helpen groeien in de steeds veranderende houtsector.”

Dynamische geschiedenis

Als dynamisch familiebedrijf is Cornelis Hout constant in beweging. Bij de start in 1920 door Arthur Lybaert, Bruno Van Vooren en Henri Cornelis was het bedrijf onder de naam Scierie & Tonnellerie Lybaert & Co gespecialiseerd in het produceren en exporteren van houten tonnen en fruit.

De jaren nadien evolueerde Cornelis Hout naar een zagerij die bomen tot houten platformen en wanden voor treinwagons verzaagt. Vandaag ligt de focus op de productie van montagevriendelijke bouwpakketten voor houten bijgebouwen op maat. Cornelis Hout levert zo houten garages, carports, stallen of poolhouses aan schrijnwerkers en professionals.