NAZARETH – Op 13 november wordt de Voka Ambassadeur Oost-Vlaanderen 2017 bekendgemaakt. Tot en met 1 november kan u uw stem nog uitbrengen. Naar aanleiding daarvan neemt Made in Oost-Vlaanderen deze week alle genomineerden onder de loep. Vandaag is Peter Perquy, Voka ambassadeur regio Meetjesland-Leiestreek, aan de beurt.

Peter Perquy leidt Terre Bleue samen met zijn vader Dirk Perquy en is reeds de vierde generatie van het familiebedrijf. Het modebedrijf werd in 1938 opgericht met als hoofdactiviteit het ontwerpen en verkopen van heren- en dameskledij. “In een snel evoluerende markt met heel wat concurrentie is het belangrijk om te bouwen aan een merk met een sterk verhaal”, aldus Peter Perquy.

Duidelijke visie

Om zo’n merk te creëren, moet een bedrijf een antwoord kunnen bieden op de know why en zich niet beperken tot de know how. “Het is even belangrijk om te weten waarom je iets doet als te weten hoe je iets moet aanpakken. Een bedrijf moet namelijk relevant zijn voor zowel zijn klanten, zijn medewerkers als voor de maatschappij”, zegt Peter Perquy.

Alles draait rond passie

Passie is voor Terre Bleue niet een resultaat, maar een noodzaak. Alleen op die manier kan de motor van evolutie en innovatie blijven draaien. “Als bedrijfsleider moet je dan niet alleen zelf een passioneel ondernemer zijn en bewondering hebben voor je collecties. Je moet jezelf ook omringen door mensen die de passie met jou delen. Wij werken hier vandaag met 119 mensen met liefde voor hetzelfde product. Dat maakt het verschil in je bedrijf en het zorgt ervoor dat zaken in vraag worden gesteld en verbeterd worden.”