SINT-NIKLAAS/BEVEREN – Zelf zijn ze de tel intussen kwijt geraakt, maar ook dit jaar strijkt Waasland Automotive al zeker voor de 18de keer de Chairman Award van Ford op. Hiermee bekroont Ford jaarlijks de dealers met de hoogste klantentevredenheidsscore. Zaakvoerder Ben De Groof is vooral fier op alle medewerkers zonder wie dit uitstekende resultaat niet behaald had kunnen worden.

Al zo’n 30 jaar rijkt Ford de Chairman Award uit in de verschillende Europese landen. Klanten die een wagen kopen bij Ford, worden gevraagd naar hun aankoopervaring in een enquête. De jaren die er op volgens wordt ook de klantentevredenheid over het onderhoud en de verdere opvolging geregeld bevraagd. De optelsom van al deze scores bepaalt wie de award in ontvangst mag nemen.

Erkenning

Per land worden er 3 awards uitgereikt. Waasland Automotive behoort met een jaarlijks volume van ongeveer 1800 wagens tot de hoogste categorie. Ben De Groof en zijn echtgenote reisden dit weekend af naar Berlijn voor de officiële uitreiking. “Ik zie deze award vooral als een erkenning naar de 50-tal medewerkers die zich dag in dag uit inspannen om onze klanten de beste service te leveren”, aldus De Groof.

Nog dichter bij de klanten

“Naar de toekomst toe trachten we continu op zoek te gaan naar nieuwe innovatieve zaken waarmee we nog dichter bij onze klanten kunnen komen. Een hele uitdaging sinds de recente GDPR-wetgeving”, vertelt De Groof.

Daarnaast werkt het bedrijf met vestiging in Sint-Niklaas en Beveren volop aan een nieuw ploegensysteem waarbij ze hun klanten doorlopend kunnen bedienen van 6 uur ’s morgens tot 22u ’s avonds. “Op die manier willen we onze klanten zo veel mogelijk ontzorgen. De Belg is enorm gesteld op zijn tijd, iemand die al vroeg naar zijn werk vertrekt, kan met dit systeem meteen bij ons terecht voor herstelling en een vervangwagen.”

Steeds op zoek naar goede techniekers

Waasland Automotive is ook steeds op zoek naar nieuwe medewerkers. “In de sector van automobielbedrijven zijn goede techniekers enorm schaars”, zegt De Groof. “Het hele automobiellandschap maakt daarboven een verschuiving mee. De kleine garagebedrijven verdwijnen stelselmatig vanwege de grote kostenstructuur en worden opgenomen in grotere, meer gestructureerde bedrijven als Waasland Automotive. Wij hebben een groot potentieel op de markt en willen blijven groeien door nieuw talent aan te werven.”

Ben De Groof besluit: “Ik ben enorm fier als zaakvoerder op de Chairman Award! Zulke hoge tevredenheidsscores halen is geen sinecure. Je moet dag en nacht bezig zijn met je bedrijf en met je medewerkers. Langs deze weg wil ik hen dan ook graag bedanken. Zonder de inzet van onze medewerkers was dit niet gelukt.”