GENT – What’s in a name? heeft indruk gemaakt op de globale posterwedstrijd To Death with a Smile. Van de ruim 30.000 inzendingen uit 157 landen werd het ontwerp van het Gentse communicatiecollectief geselecteerd voor een tentoonstelling.

Alle deelnemers aan de posterwedstrijd kregen dezelfde opgave: de dood op een persoonlijke manier benaderen. Voor Bruno Seys en Filip Vandewiele, zaakvoerders van What’s in a name?, betekende deze wedstrijd een uitlaatklep om buiten de lijntjes te kleuren en al het creatieve uit de kast te halen. Het resultaat heet De Tand des Tijds.

“Wij zijn van mening dat taalrijke beelden en beeldrijke taal twee handen op één buik zijn. Vanuit die redenering creëren wij ook steeds een campagnebeeld voor onze klanten. Voor deze opdracht zijn we niet anders tewerk gegaan. Alleen heeft onze creativiteit nog een extra boost gekregen”, klinkt het. “De Tand des Tijds hebben we zowel letterlijk als figuurlijk geïnterpreteerd en dat verwerkt tot een illustratief geheel.”

Wereldwijde belangstelling

De creatie werd duidelijk gesmaakt door de internationale jury want samen met 540 andere werken is De Tand des Tijds tot en met 10 maart in MUMEDI, het Museo Mexicano del Diseño in Mexico City, te bewonderen. Nadien zal de expositie ook wereldwijd rondreizen.

“Dat is een heel originele manier om onze naam te promoten. Zo’n wedstrijden bieden ons immers een extra podium om What’s in a name? voor een breder publiek open te stellen. Ook dit is creatief communiceren, en dat is nog steeds onze core business: iMaginative Storytelling.”