In opdracht van het IVA Mobiliteitsbedrijf van Stad Gent heeft het creatief communicatiecollectief What’s in a name? de Gentse bewonerszones in kaart gebracht. Het project is het gevolg van het nieuwe parkeerplan. Daarbij kregen onder andere meer buurten in Gent een bewonerszone, waardoor meer bewoners hun wagen dichter bij huis kunnen parkeren. De geografische voorstelling van de hand van het Gentse bedrijf moet het geheel visueel verduidelijken.

Stad Gent kampt met het probleem dat er te weinig parkeerplaats ter beschikking is voor te veel auto’s. Met het nieuwe parkeerplan werd daarop ingespeeld. Er kwamen stapsgewijs nieuwe parkeertarieven, nieuwe zones voor betalend parkeren en nieuwe parkeerautomaten. De grotere bewonerszones moesten er voor zorgen dat er slimmer en efficiënter met de huidige parkeerplekken werd omgesprongen. “Met What’s in a name? hebben wij de plannen hiervoor letterlijk uitgetekend. De landmarks op de kaarten illustreren passend de oriëntatiepunten voor elke bewoner”, zegt Filip Vandewiele van het Gentse What’s in a name?.

What’s in a name? werd vier jaar geleden door Filip Vandewiele en Bruno Seys opgericht en focust zich op imaginative storytelling, waarbij reclameboodschappen rond een creatief verhaal worden opgebouwd. Het creatief communicatiecollectief stelt zich zowel ten dienste van reclamebureaus als van adverteerders. Daarbij werkt het bedrijf, dat op de creatieve site van Dok Noord gevestigd is, telkens volgens het principe van co-creatie. Per project wordt er een op maat samengesteld team van freelancers gezocht. Stad Gent, bpost, Leen Bakker, SIHO en Digipolis zijn slechts een greep uit het klantenbestand.