GENT – Na de integratie van reclamebureau DVN, neemt het digitaal communicatiebureau Wijs nu opnieuw een bedrijf over: XIO. Deze veelzijdige experts bedenken, bouwen en ondersteunen websites en online applicaties met Drupal. Opnieuw een stuk expertise dat perfect binnen het multitech verhaal van Wijs past.

Wijs merkt al langer de veranderingen op de markt. Het bedrijf gelooft nog steeds heel hard in digital first, maar het is natuurlijk belangrijk om breder te mikken. “We voelen dat klanten op zoek zijn naar een complete communicatiestrategie, met een digitaal agentschap dat de lijnen uittekent. Met de overname van XIO, en dus een extra impuls op Drupal-vlak, kunnen we ons multitech verhaal verder uitbouwen en verstevigen”, zegt CTO Peter Grypdonck.

“Door de goede resultaten in 2017 groeien we organisch sneller. Daarnaast dragen gerichte acquisities ertoe bij dat we een sterk, onafhankelijk digital first bureau blijven”, aldus CEO Bart De Waele.

XIO, gespecialiseerd in Drupal

XIO is een Gents web agency met meer dan 10 jaar ervaring in het ontwerpen, bouwen en ondersteunen van Drupal sites en applicaties. Het bedrijf werkt 100% rond en met Drupal en heeft een grote betrokkenheid in de community. Hun klantenportefeuille bevat een brede mix van high-tech, non-profit, culturele organisaties, KMOʼs, overheidsinstellingen en internationale bedrijven. Voorbeelden zijn Baker Tilly Belgium, Oxfam Wereldwinkels, Sphinx Cinema, NGA Human Resources, Laroy Group en Klim- en Bergsportfederatie.

Eenzelfde visie en mindset.

Beide Gentse bedrijven delen dezelfde visie en mindset. “Cruciale waarden voor ons zijn onder andere een open bedrijfscultuur, open sourcing en een focus op langetermijnrelaties met klanten, veeleer dan losstaande projecten”, vertelt De Waele.

XIO’s focus op Drupal is altijd hun succes geweest en vandaag sluit die focus perfect aan bij de missie, visie en plannen van Wijs. Een win-winsituatie voor beiden, want een uitstekende website alleen is vandaag immers niet langer voldoende. Om digitaal sterk te staan, blijft een allesomvattende communicatie essentieel. Met XIO breidt Wijs zijn development team verder uit, en behoudt het naast Sitecore en Symfony de focus evenzeer op Drupal-ontwikkelingen. “Op die manier kunnen we inhouse een veelzijdige klantenportefeuille bedienen. Een duidelijk voordeel, want niet elke klant heeft dezelfde digitale communicatienoden.”

Met deze nieuwe stap bouwt Wijs verder aan een compleet digitaal communicatiebureau. De Waele: “We willen het hele proces samen met de klant beleven: van marktonderzoek tot strategie, van UX tot ontwikkeling, van content tot traffic. En hierbij keer op keer grondig analyseren en optimaliseren. Volgens mij is dat het ‘agency of the future’”.