Balls & Glory, het gehaktballenrestaurant van Wim Ballieu, is klaar voor de volgende stap. In 2012 startte het als pop-uplunchrestaurant in Gent met handgerolde gehaktballen met de beste seizoensgebonden ingrediënten. Ondertussen staat de teller al op 6 restaurants, onder andere in Antwerpen, Leuven, Eindhoven en twee in Brussel. Tegen 2025 zouden er dat 50 moeten zijn, waarvan ook één in New York, en daarvoor lanceert Balls & Glory een investeringscampagne.

De Brusselse vestiging van Balls & Glory wordt in de toekomst uitgebouwd tot flagshipstore, waar Ballieu en zijn team in een nieuwe productiekeuken ook opleidingen kunnen geven en workshops organiseren. “Doelstelling is om tegen 2025 de Pain Quotidien van de gehaktbal te zijn: een netwerk van vijftig kwalitatieve en rendabele shops, waarvan één in New York City”, klinkt het ambitieus bij Wim Ballieu.

Wim Ballieu zoekt extra middelen voor die plannen bij de mensen. Via het Gentse netwerkplatform WinWinner wil hij 95.000 euro ophalen. In mei organiseren Balls & Glory en WinWinner ook twee informatieavonden over de groeiplannen en investeringsmogelijkheden. Balls & Glory zal op 26 april ook pitchen op het Tinder Invest, een matchmakingevent voor jonge ondernemingen en investeerders van Voka Oost-Vlaanderen en WinWinner.