World of Waw zit in de laatste ronde van accelerator The Birdhouse , waartoe de betere start-ups worden toegelaten. De start-up uit Sint-Niklaas bereikte die fase met hun 3D product configurator waarmee gebruikers spelenderwijs het product van hun dromen op de smartphone of tablet kunnen creëren. Met klanten als Samsung, Recor en Pelican Rouge bewees World of Waw reeds de marktinteresse. Met deze selectie maakt World of Waw nu kans op een coaching van boeiende Vlaamse ondernemers.

Met de configurator creëerde World of Waw een augmented realityproduct dat gebruikers toelaat om een eindresultaat van een gepersonaliseerd product visueel voor te stellen. “Veel bedrijven verwennen consumenten met producten die ze kunnen personaliseren”, stelt cofounder Tina Stroobandt. “Tot voor kort had je veel verbeeldingskracht nodig om je het eindresultaat van al die keuzes voor te stellen. Pas bij de levering weet je of dat een goed idee was. Dankzij World of Waw is dat verleden tijd.” De 3D product configurator laat de klant de impact van elke keuze in fotorealistische 3D zien. De augmented reality zorgt ervoor dat het product op ware grootte digitaal in de living staat. Ook de juiste prijs staat er direct bij. Daarmee valt alle onzekerheid weg, nog voor de bestelling wordt geplaatst.

The Birdhouse is een exclusieve accelerator, waartoe de betere start-ups worden toegelaten. Vlaamse ondernemers stellen zich als mentor op om één of meerdere starters versneld naar ondernemerssucces te coachen. De eerste cyclus van het project zit er bijna op en legt na honderd dagen goede resultaten voor. De mentoren loodsten hun pupillen samen naar 1,4 miljoen sales, 24 jobs en 700.000 euro investering.

World of Waw moet nu de geïnteresseerde mentoren van The Birdhouse Antwerpen overtuigen van hun meerwaarde. Het verdict krijgen ze op 14 december te horen.