De eerste website die de Vlaming toelicht hoe hij kan BENOveren, is gelanceerd. BENOveren staat voor beter renoveren. www.mijnBENOvatie.be werd voor een groot deel tot stand gebracht via een doorgedreven samenwerking tussen 14 marktleiders uit de Belgische bouwsector. Onder andere Saint-Gobain Isover Benelux uit Beveren, Gyproc uit Kallo en Niko uit Sint-Niklaas leverden de nodige informatie aan.

De nieuwe website biedt via vijf BENOvatiestappen een overvloed aan informatie, concrete oplossingen, premie-updates en financieringsadvies. Naast de hogere ambities op het vlak van energieprestaties worden de diverse renovatiestappen bij het BENOveren in de meest logische volgorde uitgevoerd. Het meest gebruikelijke BENOvatietraject behelst de BENOvatie van het dak, dan die van de buitenmuren, het glas en het schrijnwerk en vervolgens de vloer. Tot slot worden de zogenaamde technieken, waartoe verwarming en sanitair warm water, ventilatie, elektriciteit en verlichting behoren, onder handen genomen. De website preciseert van a tot z hoe een logisch BENOvatietraject kan worden gevolgd.

Naast de steun van de Oost-Vlaamse bedrijven Saint-Gobain Isover Benelux, Gyproc en Niko werd www.mijnBENOvatie.be gerealiseerd in samenwerking met Recticel Insulation, Wienerberger, Viessmann, Saint-Gobain Glass, Deceuninck, Renson, AXA Bank, VMZINC, Eternit, Soudal en Velux. Zij sluiten zich als voorlopers aan bij de Ik BENOveer-campagne van de Vlaamse Overheid. De campagne gaat deze week tijdens Batibouw echt van start gaat. Daarbij worden de voordelen en principes van renoveren volgens de ambities van het Renovatiepact 2050 bij kandidaat-verbouwers bekendgemaakt.