ZOTTEGEM – Parijs wordt na Zottegem de tweede uitvalsbasis van Animotion. Het bedrijf, actief in de verhuur van interactieve (sport)animaties voor de evenementensector, was al sterk aanwezig op de Franse markt, maar wil het potentieel nu nog meer benutten.

Animotion wil zijn activiteiten op de Franse markt sneller ontwikkelen. De evenementenmarkt in de regio is groter dan die van heel België en bovendien kent het Zottegemse bedrijf daar weinig concurrenten in de niche. Ook de afstand tussen Parijs en Zottegem is relatief klein, wat de logistieke inspanning beperkt houdt.

“Onze ambitie is om binnen het jaar ook op de Franse markt marktleider te worden. Dat kan zeker, omdat we niet alleen het grootste productaanbod hebben, maar ook over een aantal animaties beschikken die in de regio uniek zijn”, zegt zaakvoerder van Animotion Jan Morre. “Bovendien zullen de Olympische Spelen in Parijs in 2024 heel wat opportuniteiten bieden. Dat voelen we nu al.”

Anaïs Eudes, ex-wereldkampioene in de Moderne Pentathlon en vroeger werkzaam bij ASO, zal het Parijse kantoor leiden. “Door het aantrekken van mensen uit de sportwereld onderstrepen we onze ambitie om ons verder te specialiseren in interactieve sportanimaties.”

Parijs als eerste stap

De eerste stap naar het buitenland is gezet en de bedoeling is om nu elk jaar één nieuwe buitenlandse vestiging op te starten. Animotion opereert vandaag al binnen een straal van 400 kilometer rond Zottegem en wil in de belangrijkste steden een stevige basis hebben om van daaruit de stad en regio te bedienen.

“Met Londen, München en Dubai zijn we momenteel een aantal toekomstige locaties aan het onderzoeken”, aldus Jan Morre.